GRUPA I - BIEDRONECZKI
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MIESIĄC STYCZEŃ GRUPA I Tydzień 1: W krainie bajek Tydzień 2: Bal karnawałowy Tydzień 3: Dzień Babci i Dzień Dziadka Tydzień 4: Kto tu mieszka?
Cele operacyjne: (dziecko) · Zna treść popularnych bajek · Wymienia nazwy bohaterów popularnych bajek · Dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu · Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe · Próbuje wymyślać zakończenie bajki · Uczestniczy w zabawach parateatralnych · Segreguje przedmioty zgodnie z podanym kryterium · Uzupełnia obrazek, dopasowując brakujące elementy · Ilustruje ruchem treść piosenki · Uczestniczy w zabawach rytmicznych · Określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, nad, pod · Stosuje określenia wielkości: mały – duży, niski – wysoki · Dostrzega powtarzające się układy rytmiczne i je kontynuuje · Przelicza elementy zbiorów · Posługuje się liczebnikami głównymi · Porównuje liczebność elementów w zbiorach · Układa proste kompozycje z mozaiki geometrycznej · Wie, co to jest karnawał · Rozwija aparat mowy, wykonując ćwiczenia artykulacyjne · Wypowiada się na temat swojej rodziny · Używa określeń oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek · Wykonuje różne prace plastyczno-techniczne · Rozpoznaje i nazywa „domy” niektórych zwierząt · Wymienia nazwy zwierząt, które żyją w lesie · Rozpoznaje niektóre ptaki z najbliższego otoczenia · Rozwija sprawność manualną: wykleja plasteliną, rysuje, maluje, koloruje · Czerpie radość ze wspólnej zabawy Dodane: 31.08.2016
GRUPA II - SMERFY
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MIESIĄC STYCZEŃ GRUPA II Tydzień 1: Dawno, dawno temu… Tydzień 2: Zabawa karnawałowa Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?
Cele operacyjne: (dziecko) · Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat · Rozwija zainteresowania czytaniem i pisaniem · Zna treść i bohaterów popularnych bajek dla dzieci · Wysłuchuje podane głoski w wyrazach · Rozwija analizę i syntezę słuchową · Układa i opowiada historyjki obrazkowe · Przelicza elementy · Porównuje liczebność zbiorów · Dodaje i odejmuje na liczmanach · Określa kierunki w przestrzeni, orientuje się na kartce papieru · Zna proste sposoby mierzenia długości · Koduje za pomocą uproszczonych rysunków · Wie, na czym polega praca krawca, cukiernika · Wskazuje pokrewieństwo między członkami rodziny · Wie, co to jest drzewo genealogiczne i je wykonuje · Koloruje, starając się nie wychodzić poza kontur · Wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami: rysuje, maluje, wykleja, lepi · Wie, jak zbudowana jest książka · Zna różne rodzaje budynków mieszkalnych · Wie, że mieszka w Polsce, zna nazwę swojego kraju · Zna nazwy niektórych dużych miast Polski · Zna zwyczaje karnawałowe · Ma poczucie rytmu, śpiewa piosenki i wykonuje układ ruchowy do piosenki · Wie jak wyglądają „domy” niektórych zwierząt · Wie, co to jest schronisko dla zwierząt
Dodane: 31.08.2016
GRUPA III - MISIE
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MIESIĄC STYCZEŃ GRUPA III Tydzień 1: Dawno, dawno temu… Tydzień 2: Zabawa karnawałowa Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?
Umiejętności dziecka: · Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski · Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji · Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi · Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy · Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory · Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu · Mierzy przedmioty · Wie, co to jest karnawał · Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami · Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności · Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy · Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi · Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych · Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną · Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce · Okazuje szacunek do czyjejś własności · Określa miejsce wskazanych głosek w słowach · Próbuje odczytywać krótkie wyrazy · Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka Dodane: 31.08.2016
|