.:: Oddział żłobkowy   -   Zajęcia i Zabawy
Grupa III czerwiec

Czerwiec 2020



 Chociaż jestem urwis mały, ale to nie wada przecież. Bez urwisów to by były straszne nudy na tym świecie. Te urwisy nic dobrego, lecz gorące serca mają. Jak też dobrze urwisują, tak też dobrze i kochają. I ja kocham Cię Tatusiu z serduszka całego. I życzę Ci serdecznie wszystkiego najlepszego.

Piosenka dla taty:

Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.

Ref.: Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.

Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.

Ref.: Tato, tato…

O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.

Ref.: Tato, tato…


https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs







Dodane:   18.06.2020
GRUPA IV PLAN PRACY CZERWIEC  GRUPA IV

 1.   Zabawy tematyczne:

· Lato”  -  zapoznanie  dzieci ze zbliżającą porą roku. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne  oznaki lata ( długie i ciepłe dni,  latające owady, rozwój roślin)

 · „ Mieszkańcy  łąki”  - słuchanie piosenki pt:  „ Bąki  z łąki”

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

  ( Jakie owady mieszkają na łące?)

 · „  Letnie owoce”  - prezentacja owoców które możemy jeść latem ( arbuz, jabłko, truskawka, malina, borówka)

 ·    „ Dzień  Dziecka ‘’ -     1 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień  Dziecka

 

                              Z okazji Dnia Dziecka

                               Wszystkim dzieciom

                                      Życzymy:

                                  dużo zdrowia,

                                szczęścia  i  radości

 

·  „ Dzień Taty ‘’  -   23  czerwiec 

                                 Wiersz:  

    W dniu  Święta  Taty

    Radośnie  serce mi bije

     Więc  krzyknę razem z innymi

      Drogi  Tatuś niech żyje!

                               Piosenka:

1.  Tata to jest pracuś, bo ciągle pracuje,

     A ja nawet mamy tak nie potrzebuje.

               Ref:

     Tato, Tato  bawmy  się !

     Jeśli  możesz cały dzień.

      Bo  ja bardzo kocham Cię!

2.  Tato  ukochany, wracaj  szybko z  pracy,

      Ja za Tobą tęsknię i chcę  Cię  zobaczyć!

                  Ref:

      Tato, Tato  bawmy  się !

       Jeśli  możesz cały dzień.

        Bo  ja bardzo kocham Cię!

 

 2.   Zabawy ruchowo- orientacyjne:

 -„ Motylki’’  -   Na podłodze należy  rozłożyć kilka kwiatów wyciętych z papieru kolorowego ( każdy w innym kolorze). Dzieci są motylkami. Gdy muzyka gra, motylki latają między kwiatkami  machając skrzydełkami. Gdy muzyka przestaje grać – opiekun wymienia kolor kwiatka np. „czerwony” i motylki przykucają na czerwonym kwiatku itd.

· Zabawy  ruchowe przy piosenkach dla dzieci

 3.   Zabawy  umuzykalniające:

 · Śpiewanie piosenki:  Lato, lato”

Lato, lato, lato czeka

Razem  z latem  czeka rzeka,

Razem z rzeką czeka las

A  tam ciągle nie ma nas……

 

Już  za parę dni, za dni parę

Weźmiesz plecak swój  i gitarę

Pożegnania kilka słów

Pitagoras będzie  zdrów

Do widzenia Wam canto, cantare!

 

4.   Zabawy na świeżym powietrzu:

 - Zabawy  w ogródku żłobkowym (  gra w piłkę, rysowanie kredą)

 

5.   Zajęcia   plastyczne:

 ·  „ Zielona łąka” -  wykorzystanie zielonej  bibuły i szablonów kwiatów z kolorowego papieru. Dzieci samodzielnie przyklejają poszczególne elementy na kartkę A-4  tworząc  kolorową łąkę.

 · „ Owoce”  -  kolorowanie konturu owoców ( jabłko, truskawka, arbuz, malina, borówka) farbą plakatową

 


Dodane:   16.06.2020
GRUPA II PLAN PRACY CZERWIEC GRUPA II

1.     Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze

-Świętowanie dnia dziecka

-Kontynuacja siedzenia w kole

-Modelowanie prawidłowych i bezpiecznych zachowań podczas pobytu na placu zabaw

-Próby poruszania się parami

-Wyrabianie nawyków sprzątania zabawek po skończonej zabawie

-Przyzwyczajanie do nocnikowania

-Dalsze kształtowanie nawyków higienicznych

2. Rozwój mowy i poznawczy

-Nauka wypowiadania prostych i pojedyńczych słów

-Oglądanie ilustracji związanych z latem

-Czytanie krótkich wierszyków

3. Zajęcia konstrukcyjne i plastyczne

-Budowanie torów

-Budowanie piramid

-Dowolne zabawy klockami budujące wyobraźnie

-Zabawy w kącikach edukacyjnych np. kuchnia

-Malowanie tęczy(poznawanie kolorów)

4. Zajęcia umuzykalniające

- Zapoznanie z nowymi piosenkami "Pszczółka", "Lato", "Słoneczko"

- Dowolne tańce przy muzyce dziecięcej

- Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci 


Dodane:   11.06.2020
GRUPA I PLAN PRACY CZERWIEC  GRUPA I

1.Stymulowanie rozwoju motoryki.

- zabawy ruchowe : zabawy z piłką ,przechodzenie przez tunel, zabawa ruchowa w pieska i kotka. Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi .Nagradzanie pozytywnych zachowań  podczas zabawy w grupie.

 2.Stymulowanie rozwoju mowy.

-nauka rozumienia nakazów i zakazów  : „ podaj”, „ nie wolno”

Próby naśladowania odgłosów zwierząt :

Kotek miałczy miau, miau, miau.

Piesek szczeka hau, hau, hau.

Krowa muczy muu, muu, muu.

Gdzie cielątko? Tu, tu, tu.

Świnka kwiczy kwi, kwi, kwi.

A kurczaczek  pi, pi, pi.

Baran  beczy  bee, bee, bee.

Mała kózka mee, mee, mee.

Kaczka kwacze kwa, kwa, kwa.

Konik rży iha, iha, iha.

Kura gdacze ko, ko, ko.

Dziadek na to ho, ho, ho.

 3.Stymulowanie rozwoju manipulacji.

-ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania , przekładania przedmiotów. Układanie drewnianych  puzzli .

 4.Stymulowanie procesów poznawczych.

-zachęcanie i przyzwyczajanie do nocnikowania poprzez wykorzystywanie pozytywnych komunikatów i gestów, stopniowe wydłużanie czasu siedzenia na nocniku. Dalsze kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – MYJEMY RĄCZKI !

 

Piosenki :

https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

https://youtu.be/OGqPPIg482Q

https://youtu.be/Osl8JG6GcEs

https://youtu.be/PpH562PA_lw

 

 

 

 

 


Dodane:   11.06.2020
Grupa III maj

GRUPA III

 

Zapoznanie dzieci z wybranymi mieszkańcami łąki, zwrócenie uwagi na wygląd i zachowanie 

 

Wiersz


I.R. Salach „ Łąka”

Łąka tylu ma mieszkańców,

 zwierząt, roślin kolorowych.

 Tu motylek, a tam pszczółka,

 tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci,

 więc zatańczmy z nimi chwilę.

 

 


Dzień mamy:
Piosenki:

TRA , LA ,LA DLA MAMY

I. Moja mama jest kochana,
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

II. W domu, w sklepie, na spacerze,
Z mamą nigdzie nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

 


 “POMOGĘ MAMUSI”


Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi
niech odpocznie sobie.
Zamiotę izdebkę,
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki muszki.
I braciszka uśpię
w małej kolebusi,
chociaż tym pomogę
kochanej mamusi.



Wierszyk:

 

 

 

 

Zapoznanie z zawodem Strażaka


Krzysztof Roguski

Wóz strażacki

Przed garażem, przy kolumnie,
Wóz strażacki stoi dumnie.
Z boku węża ma i linę,
A na plecach ma drabinę.
Jeszcze światła lśnią na dachu
I nie czuje nigdy strachu.
Nagle alarm, trzeba jechać!
Nie ma czasu na nic czekać!
Ktoś zadzwonił, wielkie nieba,
Że to wozu znów potrzeba!
Jedzie szybko każde koło,
Sygnał kręci się wokoło,
Jedzie, pędzi, gna do celu...

Eu, eu, eu, eu!

Wóz strażacki gna przed siebie,
Bo ktoś w nagłej jest potrzebie.
W wozie trzej strażacy siedzą,
Ale wcale się nie biedzą,
Chociaż bardzo są przejęci,
Że się jakiś pożar święci.
Ludzie patrzą jak wóz jedzie...
Nagle widać: tam się pali, tam na przedzie!
Widać pożar już z oddali...
Tam się pali, tam się pali!
Wóz strażacki wie jak jechać,
Tak by chwili nie móc czekać.
Jedzie szybko każde koło,
Sygnał kręci się wokoło,
Jedzie, pędzi, gna do celu...

Eu, eu, eu, eu!

Tu skręt w lewo, tam skręt w prawo,
Wszystko zdaje się zabawą,
Ale to nie jest zabawa –
To ogromnej wagi sprawa!
Jeszcze szybciej, nie ma czasu!
Więcej świateł i hałasu!
Jedzie szybko każde koło,
Sygnał kręci się wokoło,
Jedzie pędzi, gna do celu...

Eu, eu, eu, eu!...


Dodane:   11.05.2020
GRUPA IV

Propozycje   zabaw   dla  dzieci     gr. IV    

 1.      Zabawy  ruchowo naśladowcze:

    „ Zabawy bez końca  z Panem Miłoszem” -  M. Konarski

    „ Gdy szczęśliwy jesteś” -  M. Tomaszewska

    „ Gąsienica  Basi ” -   M. Tomaszewska

   „ Bocian  i  Żaba” -  naśladowanie chodzenia bociana i skaczącej żabki  do wiersza 

( zał. nr 1)

 2.   Czytanie wierszy :

      „ Dziś  dla Ciebie Mamo” -  Ścisłowski Włodzimerz ( zał. nr 2)

      „ Mamo  zapnij mi guziki” -  Suchorzewska Irena ( zał. nr 3 )

 3.   Śpiewanie  piosenek:

     „ Moja Mama jest kochana ” https://www.youtube.com/watch?v=CJQCePbWdZc

     „Choć mam rączki małe” https://www.youtube.com/watch?v=jgrIjV-HaJ8

 4.   Zajęcia plastyczne:

„  Laurka dla Mamy” -  praca plastyczna z zastosowaniem różnych materiałów( rolka  z papieru toaletowego, farby, klej, drucik kreatywny, nakrętki po napojach)

 „ Serce ” – witraż z serduszkiem

https://ekodziecko.com/witraz-z-serduszkiem

 5.   Zadania opiekuńczo – wychowawcze:

-  często  myjemy  ręce

         https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4T-2bnINDx4

          https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

 

 Zał  nr. 1

 

BOCIAN :

W czerwonych butach po łące chodzę

Czasem przystanę na jednej nodze

I łypnę okiem, przekrzywię głowę

Czy już śniadanie dla mnie gotowe?

 

ŻABA:

Próżno  mnie szukasz panie bocianie

Nie chcę przekąską być na śniadanie

 ( Bociany gonią Żabki ) – zamiana ról

 

 Zał  nr. 2

 

Dziś dla Ciebie Mamo świeci słońce złote,

dla Ciebie na oknie usiadł barwny motyl

Dziś dla Ciebie Mamo płyną złote chmurki

A wiatr je układa  w  świąteczne laurki.

Dziś dla Ciebie Mamo śpiewa ptak na klonie

i dla Ciebie kwiaty pachną też w wazonie.

Dzisiaj droga Mamo masz twarz usmiechniętą

Niechaj przez rok cały trwa to Twoje święto!

 

Zał nr. 3

         

 - Mamo zapnij mi guziki!

 - Mamo ubierz mi buciki!

 - Mamo zawiąż sznurowadło!

 - Mamo podnieś bo coś spadło!

 - Mamo przynieś mi łyżeczkę!

 - Mamo  popraw poduszeczkę!

   We dnie,  w nocy, wieczór, rano

   ciągle tylko: pomóż Mamo!

   Za to beczeć umiem sam …

   Znasz takiego?

   Bo ja znam.

Dodane:   10.05.2020
GRUPA III

Zapoznanie dzieci z wybranymi mieszkańcami łąki, zwrócenie uwagi na wygląd i zachowanie 

Wiersz


I.R. Salach „ Łąka”

Łąka tylu ma mieszkańców,

 zwierząt, roślin kolorowych.

 Tu motylek, a tam pszczółka,

 tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci,

 więc zatańczmy z nimi chwilę.


Dzień mamy:
Piosenki:

TRA , LA ,LA DLA MAMY

I. Moja mama jest kochana,
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

II. W domu, w sklepie, na spacerze,
Z mamą nigdzie nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,

Tak zaśpiewam jej:

Ref. Tra la la , tram pam pam
najpiękniejszą mamę mam
Tra la la , tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

 


 “POMOGĘ MAMUSI”


Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi
niech odpocznie sobie.
Zamiotę izdebkę,
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki muszki.
I braciszka uśpię
w małej kolebusi,
chociaż tym pomogę
kochanej mamusi.


https://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w

 

https://www.youtube.com/watch?v=IX0iuoFgCR8


Zapoznanie z zawodem Strażaka


Krzysztof Roguski

Wóz strażacki

Przed garażem, przy kolumnie,
Wóz strażacki stoi dumnie.
Z boku węża ma i linę,
A na plecach ma drabinę.
Jeszcze światła lśnią na dachu
I nie czuje nigdy strachu.
Nagle alarm, trzeba jechać!
Nie ma czasu na nic czekać!
Ktoś zadzwonił, wielkie nieba,
Że to wozu znów potrzeba!
Jedzie szybko każde koło,
Sygnał kręci się wokoło,
Jedzie, pędzi, gna do celu...

Eu, eu, eu, eu!

Wóz strażacki gna przed siebie,
Bo ktoś w nagłej jest potrzebie.
W wozie trzej strażacy siedzą,
Ale wcale się nie biedzą,
Chociaż bardzo są przejęci,
Że się jakiś pożar święci.
Ludzie patrzą jak wóz jedzie...
Nagle widać: tam się pali, tam na przedzie!
Widać pożar już z oddali...
Tam się pali, tam się pali!
Wóz strażacki wie jak jechać,
Tak by chwili nie móc czekać.
Jedzie szybko każde koło,
Sygnał kręci się wokoło,
Jedzie, pędzi, gna do celu...

Eu, eu, eu, eu!

Tu skręt w lewo, tam skręt w prawo,
Wszystko zdaje się zabawą,
Ale to nie jest zabawa –
To ogromnej wagi sprawa!
Jeszcze szybciej, nie ma czasu!
Więcej świateł i hałasu!
Jedzie szybko każde koło,
Sygnał kręci się wokoło,
Jedzie pędzi, gna do celu...

Eu, eu, eu, eu!...




Dodane:   08.05.2020
GRUPA II

PLAN PRACY KWIECIEŃ  GRUPA II

1)Rozwój duchowy i muzyczny

 -Tor przeszkód

 - Zabawy z piłką lub balonem

 - Gimnastyka ogólnorozwojowa

- Zabawa skokowa „Chodzi lisek”, „Stary niedźwiedź” , „Dzik jest dziki”

 - Tworzenie muzyki przy pomocy instrumentów: grzechotki, tamburyn, bębenek

 2)Dzień mamy

 - Wyklejanie serca dla mamy

 - wierszyk

 „Mamo , mamo coś Ci dam,

 Jedno serce tylko mam

 A w tym sercu róży kwiat

 Mamo, mamo żyj sto lat”

 

3)Rozwój emocjonalny i społeczny

 - Nauka zgodnej zabawy w grupach np.dzielenie się zabawkami w grupie

 - Zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych

 - Nauka radzenia sobie z negatywnymi emocjami

 - Doskonalenie czynności samoobsługowych

 - Doskonalenie czynności fizjologicznych

 

4)Piosenki

 - „Choć mam rączki małe” , „A ja wolę moją mamę” , „Świat z mamą” ,

 1.Choć mam rączki małe

 i niewiele zrobię,

 pomogę mamusi,

 niech odpocznie sobie.

 Zamiotę izdebkę

 umyję garnuszki,

 niech się tu nie schodzą

 łakomczuszki – muszki.

 I braciszka uśpię

 w białej kolebusi.

 Chociaż w tym pomogę

 kochanej mamusi.

 

2.Pewnego razu Kinga, spotkała wikinga

 mieszkał na obrazku, zrywał się o brzasku

 i zwiedzał wielkie morza,

 i Kindze było go żal.

  A ja wole moją mamę,

co ma włosy jak atrament,

 złote oczy jak mój miś,

 i płakała rano dziś.

 Pewnego dnia Dorota,

 znalazła w lesie kota,

 wzięła więc go do domu,

 zamiast dać byle komu,

 i świetnie się bawili,

 i w zgodzie sobie żyli.

 

A ja wole moją mamę,

 co ma włosy jak atrament,

 złote oczy jak mój miś,

 i płakała rano dziś.

 A ja wole moją mamę,

 co ma włosy jak atrament,

 złote oczy jak mój miś,

 może się uśmiechnie dziś.

 

A ja wole moją mamę

 a ja wole moją mamę,

 co ma włosy jak atrament

 co ma włosy jak atrament,

 złote oczy jak mój miś

 złote oczy jak mój miś,

 może się uśmiechnie dziś

 może się uśmiechnie dziś.

 

 

 

 

 



Dodane:   08.05.2020
GRUPA I
PLAN PRACY MAJ  Gr I Maluszki

1.Stymulowanie rozwoju motoryki
- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu(wspinanie się na drabinki, zjeżdżanie ze zjeżdżalni) naśladowanie pajacyka,zabawy z piłką, przechodzenie przez tunel,zabawa ruchowa w pieska, w kotka itp.,
-zabawy ruchowe do muzyki:dostosowywanie ruchu do słyszanego akompaniamentu - muzyka "do biegania", "do maszerowania", "do podskakiwania", klaskanie w ręce, w kolana, pukanie palcem o podłogę,
-ćwiczenia ruchowe(np.ręce w górę, ręce w dół).

2. Stymulowanie rozwoju mowy:
-zapoznanie z charakterystycznymi cechami aktualnej pory roku(wiosna), nauka piosenek, wierszyków. Oglądanie bajeczek, pokazywanie i zapoznawanie dzieci z obrazkami.
 
3. Stymulowanie rozwoju manipulacji:
- kolorowanie obrazków, budowanie z klocków (zabawy konstrukcyjne), układanie układanek, zabawa z zabawkami edukacyjnymi, zbieranie klocków po zabawie do pojemnika,odkładanie zabawek na swoje miejsce, rozbieranie,ubieranie lalek, poznawanie owoców, warzyw poprzez zabawki, które je przypominają.

4. Stymulowanie procesów poznawczych:
-poznawanie sali, urządzeń, otoczenia, zabawek, obserwacja przyrody(wieje wiatr, świeci słońce, pada deszcz),poznawanie imion pozostałych dzieci, cioć,poznawanie części ciała.


Dodane:   08.05.2020
GRUPA IV

Propozycje  zajęć  i zabaw  dla dzieci   gr  IV    kwiecień

 1. Zabawy  ruchowo-naśladowcze  przy piosenkach Miłosza  Konarskiego :

„ Z wiosną” – piosenka na powitanie wiosny

„ Maszynista  Zuch”

„ Ptaszki śpiewają”

„ Zabawy  bez końca z panem Miłoszem”

 2. Zabawy  w kole :

Wielkanocne kalambury” – jedno dziecko stoi w środku koła trzymając koszyczek z kartami na których są polecenia np.: potrząsaj ogonkiem jak króliczek itp. Pozostałe dzieci tańczą do słów :

„ Wielkanocna  wyliczanka

królik, pisklak i pisanka

raz, dwa, trzy

co w koszyczku niesiesz ty?”. Kiedy dzieci wykonają polecenie następuje zmiana dziecka i zabawa zaczyna się od nowa.

Zabawa  w  kole” -  zabawa w której autor wydaje polecenia co trzeba robić kiedy       dzieci tańczą w kole np.: zatrzymują się , klaszczą itd.

Pszczółka  śpi w ogrodzie”  - jedno dziecko śpi w środku koła , następnie wstaje i    wybiera inne z którym będzie tańczyć . Pozostałe dzieci  tańczą w kole i klaszczą na raz , dwa, trzy.  Piosenka dostępna na  YouTube

 3. Czytanie  wierszy:

 -  „ Wiosna”  M. Frączek     (zał. nr 1)

- „ Przyjście  wiosny” J. Brzechwa    ( zał. nr 2)

- „ Pisanki”  ( zał. nr.3)

- „ Wielkanocne  Święta”  ( zał. nr 4)

 4.   Śpiewanie  piosenek:

„ Zajączki”   ( zał. nr. 5)

- „ Zielona Wiosna”  (  zał. nr. 6 )

 5.Zabawy  plastyczne:

„ Pisanka ‘’-  wyklejanie  szablonu pisanki  kolorowym papierem  metodą wydzieranki

6.  „ Kurczaczek” – praca plastyczna z zastosowaniem  różnych materiałów (  farba, klej,  płatki kosmetyczne, papier)

7. Kolorowanki  o tematyce   Świąt  Wielkanocnych: ( zał. nr. 7)

 

 

 

 

 

 

Dodane:   09.04.2020
GRUPA III

 PLAN PRACY KWIECIEŃ  GRUPA III

WIOSNA I ŚWIĘTA

 1.Zabawy ruchowe z pokazywaniem przy znanych już piosenkach:

– ręce do góry hop sa sa, teraz kucnij i złap psa,

– idzie zuch ,wicher dmucha,

– głowa, ramiona, kolana , piety.

2. Zabawy wspólne:

– stary niedźwiedź mocno śpi,

– kółko graniaste czterokanciaste,

– jedzie pociąg z daleka.

 3. Zajęcia edukacyjne:

- utrwalamy poznane kolory nawiązując do wiosny:

zielony jak trawa

czerwony jak tulipan

żółty jak słonko

 niebieski jak niebo

 Bawimy się kolorowymi woreczkami odpowiednio je segregując.

 4. Zajęcia plastyczne związane ze Świętami Wielkiej Nocy:

- malujemy jajka kolorowymi farbami,

-wspólnie robimy koszyk wielkanocny: do wiklinowego dużego koszyka wkładamy wymalowane jajka oraz przyniesione przez dzieci różne świąteczne ozdoby. Na koniec zdobimy bukszpanem.

 Często myjemy ręce.

           Zdrowych i spokojnych Świąt życzymy wszystkim dzieciakom i rodzicom. Do zobaczenia.


https://www.zabawyzarchimedesem.pl/rozmaitosci/wielkanoc-pisanki/

https://miastodzieci.pl/piosenki/pisanki-3/



 P.S. Teksty piosenek znajdziecie Państwo w internecie.


Dodane:   09.04.2020
GRUPA II

PLAN PRACY KWIECIEŃ  GRUPA II

1.  ZADANIA WYCHOWAWCZO OPIEKUŃCZE

* wdrażanie pozytywnych zachowań wobec  innych dzieci

* wzmacnianie przestrzegania reguł panujących w grupie np. siadanie w kole, ustawianie pociągu

* zachęcanie do dbania o porządek na Sali

* doskonalenie czynności samoobsługowych : zdejmowanie i zakładanie butów, części garderoby

* utrwalanie sygnalizowania potrzeb fizjologicznych

2. ZAJĘCIA W ZAKRESIE ROZWOJU MOWY , ROZWÓJ POZNAWCZY

* ćwiczenia artykulacyjne: zabawa ,,Co mówią zwierzątka” – naśladujemy odgłosy zwierząt (kle kle, kum kum, be be, mu mu)

* zabawy konstrukcyjne ,,wysoka i niska wieża”- ustalanie pojęcia wysoki i niski

* układanie drewnianych puzzli, układanek – dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i strukturze

3.  ZAJĘCIA MUZYCZNE

* ,,Bociany" , ,,Żabki"- zabawa ruchowa z elementami: równowagi, podskoki, przysiady

PIOSENKI:
* ,,Kle,kle boćku"- https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM 
* ,,My jesteśmy żabki" -  https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

4. PRACA PLASTYCZNA

Świąteczna pisanka – wspólna praca –wypełnianie kontur pisanki farbami -  https://www.youtube.com/watch?v=XP7oAVsU7Ng

 5. ZAJĘCIA RUCHOWE

* zabawy z chustą animacyjną

* toczenie piłki w parach

* zabawa w tunelu


Dodane:   09.04.2020
GRUPA I
PLAN PRACY KWIECIEŃ Gr I Maluszki

1.Stymulowanie rozwoju motoryki
- zabawy ruchowe: zabawy z piłką, przechodzenie przez tunel, zabawa na zjeżdżalni, zabawa ruchowa w pieska, w kotka itp., maszerowanie, głośne i ciche klaskanie w ręce, głośne i ciche tupanie nóżkami,
-zabawy ruchowe do muzyki: taniec do rytmu muzyki( np. robienie pociągu), pokazywanie do słów piosenki, 
-ćwiczenia ruchowe(np.ręce w górę, ręce w dół), ćwiczenia gimnastyczne(skłony tułowia, rowerek).

2. Stymulowanie rozwoju mowy:
-oglądanie bajeczek, śpiewanie piosenek, mówienie wierszyków,
-pokazywanie przez okno pory roku(kwiecień),
-opowiadanie jak można spędzić czas wolny na świeżym powietrzu, zapoznanie dzieci z pojęciem wiosny.

3. Stymulowanie rozwoju manipulacji:
- zabawy w kącikach: kuchennym, lalek(pościelimy łóżeczko lali, lala idzie spać),
-budowanie z klocków(zabawy konstrukcyjne), 
-układanie układanek, 
-zabawa z zabawkami edukacyjnymi, 
-zbieranie klocków po zabawie do pojemnika, odkładanie zabawek na swoje miejsce, -- ubieranie, rozbieranie lalek, 
-poznawanie warzyw, owoców poprzez zabawki, które je przypominają,
-rysowanie kredkami.

4. Stymulowanie procesów poznawczych:
-poznawanie sali, urządzeń, otoczenia, zabawek, 
-obserwacja przyrody(wieje wiatr, świeci słońce, pada deszcz),
-poznawanie imion pozostałych dzieci, cioć,
-poznawanie części ciała.


Dodane:   09.04.2020
GRUPA IV PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW DLA DZIECI GRUPA IV 
MIESIĄC MARZEC 

1. Zabawy ruchowo-naśladowcze przy piosenkach: Miłosza Konarskiego: "Tupaj maluszku, Tupaj średniaczku" oraz przy muzyce Marii Tomaszewskiej:"Dzieńdoberek","Pociąg z przystankami", "Pranie", "Ręce w górę".

2. Zabawy w kole:
- "Kółko graniaste",
-"Stary niedźwiedź mocno spi", 
-"Płyną statki z bananami"- dzieci siedząc w kole podają sobie piłkę.

3. Czytanie bajek, wierszy:
-"Czerwony Kapturek",
-"Królewna Śniezka",
-"Lokomotywa",
-"Murzynek Bambo".

4.Śpiewanie piosenek:
-"Poszła żabka spacerować",
-"Kle,kle boćku",
-"Kiedy wiosna przyjdzie do nas".

5.Zabawy plastyczne:
-"Bazie"- zastosowanie różnych technik plastycznych(plastelina, kawałki materiałów),
-"Zielona łąka"-praca plastyczna(papier kolorowy),
-kolorowanki o tematyce wiosennej:żabka, bocian, wiosenne kwiaty itd.
Dodane:   29.03.2020
GRUPA III

 

PIOSENKI

„Kiedy wiosna przyjdzie do nas”


I. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

II. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

III. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

„Kle kle boćku”


I. Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

II. Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

III. Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

WIERSZYKI

„Idzie wiosna”

Puk, puk, puk ...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I za pasem wiązkę
przylaszczek liliowych.

Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słonko złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk ... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

 

„Powitanie wiosny”

Leci pliszka
spod kamyczka:
- Ja się macie dzieci!
Już przybyła
wiosna miła,
już słoneczko świeci!

Poszły rzeki w
świat daleki,
płyną het - do morza;
A ja śpiewam,
a ja lecę,
gdzie ta ranna zorza!

Konopnicka Maria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dodane:   29.03.2020
GRUPA II

PLAN PRACY MARZEC

GRUPA II

 1)     Zadania wychowawcze i opiekuńcze:

-zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie,

-nawiązywanie kontaktów społecznych z innymi dziećmi i opiekunami,

-przyzwyczajanie do nocnikowania poprzez wykorzystywanie pozytywnych komunikatów i gestów.

2)    Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, rozwój poznawczy:

- oglądanie ilustracji związanych z Wielkanocą i wiosną,

- wprowadzanie słownictwa związanego z wiosną,

- zachęcanie do nazywania oraz pokazywania przedmiotów,

- utrwalanie rozumienia nakazów i zakazów „podaj” , „nie wolno”,

- ćwiczenia oddechowe – dmuchanie baniek.

3)    Zajęcia konstrukcyjne:

- budowanie wieży z klocków – piętrzenie, burzenie,

- ćwiczenie czynności składania, wyjmowania, przekładania,  zamykania, otwierania.

4)    Zajęcia muzyczne:

- naśladowanie prostych ruchów, gestów oraz świadome kontrolowanie ciała: klaskanie, machanie rączkami, ruchy głowy,

- zapoznanie z piosenkami –   „Wiosna” ,”Maszeruje wiosna”.

5)    Zajęcia ruchowe:

- pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki,

- podskoki,

- zabawy balonami,

- rzuty piłką.

Dodane:   29.03.2020
GRUPA I PLAN PRACY MARZEC
Grupa 1 "Maluszki"
1. Zabawy umuzykalniające:
A. Ćwiczenia rytmiczne:
-dostosowanie ruchu do słyszanego akompaniamentu -muzyka "do biegania", "do maszerowania","do podskakiwania",
-wystukiwanie rytmu pałeczkami,
-klaskanie w ręce, w kolana, pukanie palcem o podłogę. 
B.Ćwiczenia słuchowe:
-jaki to instrument?-ćwiczenia słuchowe,
-próby rozpoznania melodii znanych piosenek,
-próby odróżniania przez dzieci dźwięku instrumentów muzycznych:bębenka, kołatki, trójkąta,
-rozróżnianie głosów kolegów.
C.Zabawa ruchowa ze śpiewem:
-naśladowanie pajacyka przy słowach piosenki"Pajacyk",
-naśladowanie poruszania się bociana i żaby podczas zabawy "Bociek".

2. Zajęcia dydaktyczne:
A. Rozmowy indywidualne dotyczące zmian zachodzących w przyrodzie z nadejściem wiosny, wiersz "Pory Roku",
-nauka dzieci pojęć:śnieg, mróz,deszcz, słońce.
B. Zabawy z użyciem pomocy dydaktycznych:
-"Lalki i misie",
-"Proszę podaj zabawkę, która jest na obrazku",
-"Pokaż taki sam kwiatek",
-zwrócenie uwagi na kolor i kształt kwiatków, dobieranie jednakowych barw i kształtów, 
-inscenizowanie i opowiadanie utworów proza i wierszem:PAN KOTEK BYŁ CHORY, STOI BAŁWAN.

3.Zabawy ruchowe:
A.Ćwiczenia gimnastyczne ogólnorozwojowe:
-skłony tułowia lub skręty np.przekładanie małego kółeczka pod kolanem, skłon w przód w rozkroku,
-ćwiczenie mięśni brzucha i zabawa na czworaka"Kotki", "Kotki toczą piłkę".
B.Zabawy orientacyjno-porządkowe:
-"Uciekamy przed deszczem", "Wielkoludy", "Wieje wietrzyk", itd. 
C.Zabawy z elementem równowagi:
-"Idź uważnie".

4. Zabawy tematyczne:
A. Zabawy w kącikach:fryzjerskim, kuchennym, lalek:doskonalenie czynności zdobytych wcześniej,
-"Pościelimy łóżeczko", "Lala idzie na bal", "Obiadek dla misia".

5. Zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne:
A. Budowanie i konstruowanie przy pomocy  różnych klocków;
-budujemy domek dla lali.
B. Zabawy manualno-plastyczne:
-ołówek(rysowanie),
-kolorowy papier(wydzieranka).













Dodane:   29.03.2020


Przedszkole Samorządowe Nr 6 z Oddziałem Żłobkowym, ul. Bukowska 17, 32-050 Skawina
tel. przedszkole: (12) 276 30 45, tel. oddział żłobkowy: (12) 256 75 20 lub (12) 256 75 21

Strona BIP